Besökpstoppen

Besökstoppen

tisdag 30 december 2014

Jag är inte hungrig

Så har T sagt de sista tre dagarna så fort vi nämner ordet mat. Ni får äta men jag tänker inte äta. Jag som lovat mig själv att ta det lugnt med maten och tjat håller nu på att stressa upp mig. Tur vi åker hem i morgon så restaurang Anna kan öppna igen. Hon vill ha mat som inte är tung säger hon. Vad är det? Huvudet snurrar, 
Tror hon håller på att nyårssvälta sig. Brukar göra så när hon ska på fest och ska ha klänning. Klänning som visar hennes fläskiga mage. Jag som försöker förklara om och om igen att det är inte fett som synd utan tarmar och andra organ som putar ut för hon har för lite fett. Det är en omöjlig diskussion som jag aldrig vinner. Slutar oftast med att hon bryter ihop, låser in sig på rummet. Någon timme senare blir det svarta jeans och linne. Vi har varit med om detta några gånger nu.

Mannen och jag är bjudna på nyårsfest som vi tänkte gå på. Jag ska köra så jag kan vara redo om det behövs. Sist vi var borta både mannen och jag fick vi ge oss av redan vid 11 när hon mådde dåligt. Vi börjar bli tråkiga gäster att bjuda.

Här är bild från gårdagens utflykt som gick till Marbella. Fint och lyxigt ställe. Igår var första dagen som vi inte kunde sola, annars har vädret varit fantastiskt


2 kommentarer:

  1. Hej Anna.
    Har själv en dotter i samma ålder med anorexia.Visst kan det vara så att hon svälter sig inför nyår,men det kan också vara stress inför maten utomlands.Det är vad vi har fått lära oss,och även upplevt när vi varit ute o rest.Vid våra resor har det alltid blivit en dipp på ett par kg.Önskar dig Ett Gott Nytt År/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är nog så att maten på resan stressade henne. När man är ute och reser blir inget riktigt som vanligt. En del av henne längtar säkert efter den goda restaurangmaten men när den enorma tallriken kommer in så får hon panik. Samtidigt så är det skönt med miljöombyte. Ja, man kan inte få allt.
      Kram och Gott Nytt År på dig också

      Radera