Besökpstoppen

Besökstoppen

tisdag 7 april 2015

Alldeles för tidig morgon

Vaknade redan klockan 04.11. Tankar som snurrade i maxfart. Det är intensiva två sista månader i skolan för T, en massa nationella prov som är lååååånga och krävande. Körkortsteori som hon inte orkar ta tag i riktigt. Tankar kring hur jag ska lägga upp det mitt läkarbesök, vad jag ska säga. Vad händer om jag inte blir sjukskriven? Det går ju inte, då rasar allt. Samtalet som väntar med handläggaren på fkassan om ev vårdnadsbidrag för att utreda mitt ärende. Blir stressad igen bara jag skriver ner grejerna på bloggen. 

Detta plus att T inte är i form igen. Hon blev jättekonstig igår kväll och la sig vid tio redan. Vaknade upp i morse i ungefär samma skick. Har varit på två lektioner. Vi var och handlade lunch på McDonalds ( hennes förslag) och åt hemma. När hon var klar och hade ätit 2/3 delar på sin chicken wrap och tagit 10 pommes var jag ute och slängde resterna i soptunnan. Helt plötsligt tickar ångesten på och hon börjar jobba upp sig. Såg du hur mycket jag åt? Fattar inte varför jag åt så mycket? Hon måttar upp en wrap som är 40 cm lång och jag säger att så stor är den inte och du åt väl lite mer än hälften. Hon springer ut i soptunnan och kommer in med resterna. Här ser du!!!! I det här läget blir det fel hur jag än säger, det vet jag. Hon skriker det är lika bra jag spyr upp maten för det duger ändå aldrig. Slänger i toadörrren så tavlor trillar och går sönder. Sätter på vattnet i badkaret och i handfatet för att kräkas ( ska inte höras) och ligger nu i badkaret och lindrar ångesten. Om 30 minuter måste vi åka till sjukgymnasten, undrar hur det kommer gå?!

5 kommentarer:

  1. Oj oj oj..du är så duktig som kämpar..mina föräldrar orkar knappt längre. Så tråkigt att höra att hon spyr, har det alltid varit så, alltså under sjukdomstiden? Styrkekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag är inte alls en bra mamma. Jag pressar min dotter för mycket ibland känns det som. Utsätter henne för dold press, men vill så gärna att hon ska klara sitt liv och inte vara beroende av oss. Hon har haft kräkperioder när hon inte kunnat låta bli att äta och då blir ångesten för stor. Det handlar inte om att hon då äter mycket i mina ögon mätt, typ hetsätning, utan att att lindra ångest. Hon jobbar på att låta bli och har lyckats låta bli hela våren, men just nu är hon inne i en svacka.
      Kram

      Radera
  2. Fortsätt kämpa! Jag förstår att det är svårt, ta inte åt dig för mycket, jag lägger mycket av mina känslor på mina föräldrar, och de får stå ut med mycket, men de är bäst, och du är säkert en sjukt bra mamma! Tro på dig själv

    SvaraRadera
  3. Anna! "Jag är inte alls en bra mamma"? Största lögnen jag hört (läst) idag! Verkligen! Du måste pressa henne, annars blir det inte till nåt. Och "för mycket" eller såå, tjaa den gränsen är ju hårfin... Som tidigare kommenterat: tro på dig själv! Stor kram!<3 tänker på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gränsen är verkligen hårfin. Det är så jäkla jobbigt när vi kolliderar så här. Samtidigt vill hon nog inte heller att jag bara ger upp på henne. Tänker att jag är hennes ställföreträdande hopp på något sätt och när jag blir besviken då blir hon ändå mer besviken. Det blir dubbelt upp.
      Tack för dina ord!! <3

      Radera