Besökpstoppen

Besökstoppen

lördag 13 december 2014

Den bästa av mödrar

Fotot är taget på Hammars backar, Österlen där stora delar av filmen "Den bästa av mödrar" spelades in. Samma backe finns på framsidan av dvd:n. 

De bästa av mödrar, det är så jag ser på alla er därute som kämpar tillsammans eller för era döttrar/söner som lider av psykisk ohälsa. Det är en hård och ibland ( läs ofta) otacksam kamp. Men ni gör skillnad, ni betyder mycket mer än vad era barn visar er. Det tillhör sjukdomen att skylla ifrån sig, att vara elak och egoistisk.
En dag för någon månad sedan kom min dotter hem från skolan och sa: nu vet jag varför jag är så elak mot dig! Det är för jag tycker så mycket om dig och fast jag tar ut min ångest på dig kommer du finnas kvar. Du kommer inte lämna mig. Jag svarade något överrumplat att jag älskar henne oändligt mycket. 

Vips så var ögonblicket över, men den stunden bär jag med mig i mitt hjärta och plockar fram när det är som allra jobbigast.

PS. Jag vet att det finns pappor därute som också kämpar tapper. Kram till er också ds
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar