Besökpstoppen

Besökstoppen

fredag 19 december 2014

Migrän och nattliga samtal

För att ha bakgrunden till det här inlägget ska man läsa det som jag skrev igår först. 
Myste med räkor och två små glas vin igår. Såg på en lagom lättsmält romantisk komedi och mådde allmänt bra. Gick och la mig redan 23. Vid tvåsnåret vaknade jag med huvudvärken from hell. Jag staplade mig upp för att ta tablett. Höll på att svimma så ont hade jag. Lyckades somna om men väcktes av en arg telefonsignal. Såg att klockan var 04.03 och att det var T. Jaha, varför blir jag inte ens förvånad. Hon grät ömsom var arg som ett bi. Kunde inte sova och hade börjat jobba upp en massa ångest och jobbiga tankar. Tabletten jag tagit hade ingen verkan alls. Jag låg med bultande huvudvärk och försökte få henne att växla in på ett lugnare spår. Det gäller att lyssna och sedan lyckas distrahera henne lagom mycket. Efter en halvtimma kunde hon lägga på. Jag tog nya tabletter och sov en mycket konstig sömn fram till 06.30 då jag vaknade med samma huvudvärk. Funderade på att stanna hemma men efter en kopp kaffe började jag känna mig normal igen. 
Julavslutningen på skolan blev jättefin.! Därefter lite julfika med goa kollegor. Nu har jag en stooor kalkon i ugnen. Ikväll kommer vår andra dotter hem för att fira lillejulafton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar