Besökpstoppen

Besökstoppen

söndag 3 maj 2015

Sömn

Suck, ska nu iväg på min första jobbdag på ett tag. Vad händer? Somnar vid halv 12, men vaknar upp halv 2. Inte en chans att somna om. Försöker dricka mjölk, byter sovplats, provar läsa lite. Nej, tankar virvlar och min hjärna går på högvarv. Ligger och lyssnar på när tidningsbudet kommer, regnet som smattrar, fåglar som kvittrar. Går in på sovrummet igen, ligger och lyssnar på mannens andetag. Vid halv 5 går jag upp. Gör frukost och plattar håret. Tar blodtrycket, inser att än hjälper inte min blodtrycksmedicin. Bit ihop och pröva jobba idag. Det kommer säkert gå bra

1 kommentar:

  1. Usch, det är så jobbigt att inte kunna sova.
    Nu har jag slutat bli stressad över det. Går upp och hittar på nåt. Jag orkar dagen efter iallafall.
    Även om jag blir trött.

    Hoppas du kan vila en stund när du kommer hem från jobbet.

    Många hälsningar A-M

    SvaraRadera