Besökpstoppen

Besökstoppen

tisdag 12 maj 2015

Skolidrott

Tvingade iväg T på skolidrotten i morse. Tycker att det är onödigt att inte bli godkänd i det när hon egentligen är så duktig. Det var orientering i skogen parvis. Hon och hennes partner gick banan på en timme. Jag hämtade henne efteråt och hon var helt okej. Väl hemma tar hon slut helt. Kroppen blir konstig och hela hon mår konstigt / dåligt. Den tar slut liksom. Den känslan har hon resten av dagen.
T har de två senaste veckorna ätit bättre än på evigheter. Några gånger till och med mer än mig. 

Jag vet ju att det finns några ungdomar med liknande problem som läser det jag skriver. Känner ni igen det som beskriver? Hur länge har ni ätit bra innan kroppen börjar svara igen? Tacksam för respons, givetvis från alla, inte bara ungdomar. 

3 kommentarer:

  1. Hej Anna! Jag är nu inte i ett så bra skick-men jag har varit nära en bra vikt. Jag upplevde att då jag började äta mer (detta gäller nu också) blev jag mer och mer trött, och blev förbannad på alla som sa att "du orkar mer då du äter mer". Kändes ibland som också T känner säkert, som om någon sugit med damsugaren ur mig all energi. Kände mig trött och hängig. Men då kroppen började närma sig en bättre vikt, då började jag orka mer. Så det tog nog sin tid, och man måste ge kroppen den tiden den behöver, ja du vet ju nog det... Hela denna procedurtog kanske närmare nog 6 mån kanske, är inte helt säker. Jga märker nu också när jag äter mer så blir jag trött och nu i skrivande stund har jag nyss ätit mellis och känner att jag skulle gott kunna gå och lägga mig redan för dagen! Stor kram Anna! Kämpa vidare!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för ditt svar. Det är bra för mig att förstå hur en så sjuk kropp fungerar. Jag tycker ju att när T har ätit bra i en vecka borde hon ha energi till att röra sig men så fungerar uppenbarligen inte kroppen :(

      Radera
  2. Åh, orientering <3
    Kroppen är ganska långsam av sig, det tar tid att bli återställd fysiskt. Kämpa på!

    SvaraRadera