Besökpstoppen

Besökstoppen

söndag 3 maj 2015

För stora kläder

Att prova kläder med T är en nervpärs, jag tror nog jag skrivit om det förut. Hon blir oftast på fruktansvärt humör i provhytter. Så där arg att blicken är svart och hon blir inåtvänd. För mig gäller det att vara maximalt osynlig men samtidigt ha en åsikt. Sjukt svårt!

Just nu är det ju modernt med mönstrade, lite stora byxor. Överallt i affärerna finns de. T tycker det är snyggt och försöker om och om igen hitta ett par som duger. Hon provar och konstaterar argt att hon ser tjock ut, att hon ser bred ut och att de är konstiga. Nej, hon ska inte ha några!! Gången efter samma visa, nu tror jag nog hon provat 15 olika par och samma resultat. 

Hon letar även efter korta jeansshorts och när även stl 34 är för stort är det inte kul. Då blir hon arg för att de tillverkar för stora storlekar. Det är ju inte klokt att  hon som ändå inte är så liten kan hitta ett par som passar. 

Just nu har hon tyvärr slutat bry sig lite om hur hon är klädd, väljer oftast hoodie och mjukisbyxor. Det är ingen bra trend känner jag. 

2 kommentarer:

  1. Trodde där ett slag att du skrev om mig-haha! ;) Att gå in i en provhytt har jag inte kunnat på typ 2-3 år... Jepp.. Jag köper alltså hem typ den minsta storleken och när "jag borde inte ha köpt dessa, jag förtjänar inget nytt och fint"- ångesten lagt sig så kan jag prova dem hemma utan de där hemska belysningen i lugn och ro. Men på ett villkor : att man har returrätt. Kanske inte världens bästa sätt att tacklas med det men så gör jag.. stor styrkekram till dig/er! Tänker mycket på er!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att du förtjänar något nytt och fint!! Du är en kämpe!!! <3

      Radera