Besökpstoppen

Besökstoppen

söndag 17 maj 2015

Fokusskifte

Denna ljuvliga varelse kom in i vår familj i fredags och sen dess är inget sig likt. Vi har fått en bebis och nytt fokus. Det ska ut och kissas flera gånger i timman. Han ska få obegränsat med tyck om och uppmuntran. Mår han bra? Längtar han efter mamma? Sover han? Är han hungrig? Den kommentaren som är sagd minst 1000 gånger är:"Åh, så söt han är!"
T tar sitt uppdrag på största allvar på alla tider förutom när han vaknar vid 4-5 tiden på morgonen och behöver kissa. Då messat hon mig och så tar jag ut honom och sen lägger jag mig på en madrass på golvet och försöker sova vidare. Han leker då runt mig en stund och sen lägger han sig och sover en stund till. 

Som sagt nytt fokus och det är lite befriande faktiskt. Ibland har det känts som vår familj har en litet lock på oss, att vi lever i anorexi, depressionsbubblan och att det har blivit vi på något sätt. Att i vår familj reagerar mannen och jag direkt på ett speciellt tonfall hos T. Hur mår hon? Kommer ångesten? Kräks hon? Kommer aggressionsutbrottet? Gråter hon? Vi blir på helspänn direkt. 

Nu sitter vi och tittar på en bedårande söt valp istället och det känns skönt.

2 kommentarer:

  1. Åh så söt han är!! Grattis med babyn :-)
    Hundar är det bästa som finns, njut, njut, njut <3

    Många hälsningar
    AM

    SvaraRadera
  2. Jag tror att hundar-eller djur överlag är en av de bästa medicinerna för dåligt psykiskt mående. De ger oss kraft och tröst, kärlek och glädje. Jag märkte att då jag hade skötehunden hos mig, hade jag ju nästan inte ens tid att må dåligt!! Så befriande! Har denne lilla krabat nåt namn än? Tycker den liknar en Rex.. ;) Stor styrke kram till er!

    SvaraRadera