Besökpstoppen

Besökstoppen

söndag 24 maj 2015

Mellomys

Att se på mello kräver godis och annat gott för att inte somna. T laddar upp hela dagen. Hon vill ha chips och dippHon vill ha Tutti fruttigodis. Oh, vad hon är laddad. För tävlingen eller godiset det är frågan?! 
Kompenserar matintaget under dagen för att ha marginaler. Jag låter det vara och kommenterar det inte. 
Kvällen kommer och hon börjar optimistiskt." Jag vill ha chips nu, vill du också ha?" Jag drar på det. Är proppmätt efter middagen. "Jag vill inte ha om inte du ska ha. Vill du ha? " " Jo, det hade varit gott" Så där sitter jag och äter chips fast jag inte vill ha. Det är så underbart vad man gör för sin ätstörda dotter. Hon ger sig på godiset också, tar en bit och biter den i små små bitar. Jag ser att tankarna börjar snurra. 
Helt plötsligt kommer hon på att hon ska gå och bada. Då vet jag att nu kan hon inte hantera ångesten längre efter att ha ätit 2 dl chips och 5 tuttifrutti godis. Det måste upp. Honatt det inte hörs att hon kräks när hon låter badkarets vatten rinna. Jag vet att hon sista veckan har haft en kräkperiod. Jag vet att hon brukar kunna sluta igen. Jag vet att jag måste prata med henne. Jag vet att hon kommer bli väldigt arg.

5 kommentarer:

  1. Hur orkar du? Du bara kämpar och kämpar och det verkar vara så jobbigt för dig. Ska det alltid vara såhär? Kan ni inte uppmuntra henne att lägga in en extra växel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr vill hon inte alls det. Hon vill inte gå upp i vikt :(

      Radera
  2. Jag tror att du måste prata med henne nog. Trots att hon skulle bli rasande... kram<3

    SvaraRadera
  3. Hämta andan, snart orkar du prata också. Ibland måste mammor få lite tid också...
    Kom ihåg att det är ätstörningen som skriker, Monstret som blir arg. Din dotter är där inne, bakom..
    Tänker på dig <3
    Kram
    AM

    SvaraRadera