Besökpstoppen

Besökstoppen

fredag 1 maj 2015

Besök hos mina föräldrar

Jag har inte orkat ha besök den sista tiden, men mina föräldrar vill ju fira T:s födelsedag. Jag och T bestämde oss för att åka de 35 milen dit de bor och sova över en natt. Mannen har gubbaträff hemma hos oss så vi var sugna på att komma hemifrån. T pratade nästan oavbrutet de två första timmarna om Valborg och festen hon varit på. Pratade om den goda frukosten hon ätit med kompisarna. Som vanligt när hon är speedad tänker jag mani. Nu är hon manisk, nu kommer det de väntat på. Det är ju inte så, det vet jag, eller chansen är liten. Varför kan jag inte bars vara glad att hon är glad?! Tredje timmen spelade hon musik och sen somnade hon. 
Det har varit en mysig kväll hos mina föräldrar. De hade fin oxfilé med goda tillbehör. T fick panik direkt när de i hennes enorma filébitarna las på tallriken. Mamma får jag skära bort halva direkt?!sen åt hon bara upp hälften av sin halva bit. Jag lät henne vara, hon satt med oss vid matbordet och pratade glatt om allt möjligt. Det blev en mysig middag trots att hennes tallrik hade mycket kvar. 
Vi avslutade kvällen med film och småprat. Alla känner sig nöjda och glada , det har ju varit lite kaos de sista gångerna T har träffat mina föräldrar, så detta var skönt för alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar