Besökpstoppen

Besökstoppen

fredag 31 januari 2014

Ännu mer frustration

Idag ringde i alla fall Lena från Bup mig. Vi pratade en lång stund. Tydligen hade Olof varit i Ystad en kort stund igår och pratat om T. De vill att vi ska lägga in henne i Malmö på frivillig behandling. Mån- torsdag i sex veckor. Får inte vi dit henne frivilligt så pratade hon om soc och lvu. Helt jävla sjukt. 
Jag funderar på vad de egentligen tror? Att inte T har det bra hos oss? Att de lyssnade på vad hon sa till mig under utbrottet? Jag vet inte mer än att min klump i magen blir större och större. Vad händer och hur sköts detta? Fick inte tag på Olof idag. Han jobbar inte. Jag och M vill träffa honom och reda ut vissa saker och få medicin utskriven. Visst kan vi jobba för att få henne inlagd om det är bäst för henne, men fram till dess så ska hon prova ny medicin. Lena sa också att vissa förberedande frågor ska göras med M och mig angående hennes tidiga utveckling. Adhd spåret alltså. Vi har inga problem med det, men T har. 

Vi åkte till Köpenhamn efter att T gått 2 lektioner i skolan. Gick på Fields eftersom T inte kan ha jacka på sig. Efter det Emporia en sväng. Hemma vid 9 och lite tv mys. Planen att jag ska köra henne till Skurup i morgon. Jag ska se på fotboll och sen åka till Lund för att se storasyster göra bandydebut i lugi. M ska ut med kompisar och dricka öl.
När jag hör en jävla smäll efter att ha läst i sängen en stund så går jag upp. Då är hon galen på pojkvännen ( som vanligt)
Är arg så hon kokar. Hon tar 5 theralen och så pratar vi i över en timme. Jag kommer i säng vid 2. Efter en kvart hör jag henne dra igång i telefonen igen. Ligger och lyssnar fram till 3. Då slutar de och utan katastrof som jag uppfattar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar