Besökpstoppen

Besökstoppen

fredag 13 mars 2015

Tyst hemfärd

Lilla T har inte gjort något mer än legat hemma, varit någon timme på praktik eller i skolan de sista tre veckorna. Hon har inte orkat. Tyckte hon såg lite piggare ut när jag kom hem från skolan så drog med henne på en tur till Malmö. Tänkte vi kunde äta sen lunch och kolla lite i affärer.  Solen lyser och jag hade vårkänslor. Hon verkade tycka det var en kul idé. Småprat i bilen in. Hon drack av sin "energidricka". När vi kom fram kände jag att hungern pockade på. Okej, hon kunde tänka sig äta. Vi beställde in dagens lunch på ett mysigt ställe. Hon blev sugen och valde en lövbiff med pommes. Maten kom in och hon säger direkt att hon känner sig inte så hungrig. Äter upp rätt mycket av köttet och två pommes. Då kickar ångesten in och hon blir sur och elak. Beter sig otrevligt i största allmänhet. Visar med hela kroppen att något är fel. Vi går i alla fall om på zara och hon hittar en kappa som hon letat efter länge. Provar och ber mig fota. Tittar på bilden och kommenterar att hennes huvud ser överdimensionerat ut. Att det alltid gör det på foton. Jag håller tyst men tänker att det beror på att kroppen är så smal. 

Efter det ringer pojkvännen och de börjar bråka om hur de ska göra i helgen. Hon beklagar sig och använder mig som slasktratt, bara ältar på. Till slut säger jag något i stil med att varför är ni ihop och att jag är trött på att lyssna på deras bråk. Hon blir ännu surare och vill hem. Gärna för mig. Vi tiger hela vägen hem, 45 minuter. Hon messar i början med pojkvännen sedan gråter hon stilla tårar. Jag orkar inte prata, är så trött. 
Väl hemma stänger hon in sig på rummet. Kul fredagskväll det här blev då :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar