Besökpstoppen

Besökstoppen

onsdag 11 mars 2015

Läkarbesök i Lund

Sitter i bilens baksäte och tittar på denna otroliga solnedgång. Gud så vackert!
I bilens framsäte sitter mannen och T. Vi är på hemväg från läkarbesök i Lund. De sitter och leker med den nya bilens ljudsystem. Diggar, sjunger och skrålar till låt efter låt. Jag bara lutar mig tillbaka och njuter. Det känns som vanligt. Vi är en vanlig familj utan sjukdom och elände. Vi känner hopp och glädje i alla fall en stund. 
Mötet gick bra. De ser på T som de säger att hon inte mår bra. Det syns på hennes ögon. De har inget liv. Hon svarade snällt på frågor om kräkande och vikt. Vägrade att vägas idag. Säger att hon väger som vanligt att hon inte har lika mycket viktångest längre. Läkaren förklarar att hennes kropp är helt slut på energi. De vill att hon ska börja dricka energipulver 4 ggr om dagen så att hjärnan och hjärtat får lite mer energi. Hon tänker en stund och säger okej. Jag vill inte må så här. Jag provar. Yes!! 

Sedan prat om en ansökan om vårdbidrag och ansökan om merkostnader som jag vill att läkaren ska skriva åt mig. Hoppas kunna få ut något i alla fall. Det finns många hål att fylla just nu känns det som. 

Ett kort besök hos vår stora dotter och nu sitter vi här i bilen. Känner mig lite lättare i hjärtat. Det känns skönt att bara sitta här och lyssna på dem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar