Besökpstoppen

Besökstoppen

måndag 23 mars 2015

Invaliditetsintyg

Ingen skola för T idag, kom upp och drack lite näringsdryck och några skedar av mannagrynsgröten. Vi bestämde att tisdagen är viktigare i skolan eftersom de har prov då. Hon gick och la sig igen och jag åkte till jobbet. Hade en sån dag där alla tonåringar retade upp mig. Kände mig lite mattsvettig och fick jobba för att hålla tillbaka min ilska när en 16- årig grabb tagit sju av mina finpennor och bara knäckt dem bara för att det var kul. Givetvis fick han sig en rejäl avhyvling men jag höll igen och lyckades hålla kontroll över mig själv. Jag är bland annat bildlärare och mina pennor i lektionssalen är heliga. 
Direkt efter jobbet åkte T och jag till handkirurgen i Malmö för att få ett invaliditetsintyg skrivet. Det är sviterna från januari förra året då hon kraschade på BUP och blev tvångsinlagd. Hon har fortfarande en hel del smärta och den svullnar lätt plus att den inte går att böja helt. Har hon tur blir det 1% och det ger 25 000, då hade hon kunnat vara lugn och struntat i att sommarjobba. Jag vill helst att hon bara tar det lugnt i sommar. Samlar kraft och släpper alla måsten samtidigt som vi inte är några pengamaskiner som kan finansiera hennes lyx och flärd. Svår avvägning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar