Besökpstoppen

Besökstoppen

fredag 20 mars 2015

Ledig fredag


Sitter i soffan med en god kopp kaffe. Lite lätt huvudvärk som dunkar bakom pannbenet. T ligger och sover, har lovat att väcka henne till solförmörkelsen. Måste få tag på behandlaren i Lund idag. Kolla om de skrivit ut nytt näringspulver, eller dietisten. Tydligen får läkare inte skriva ur det pulvret till någon över 16 år. Märkligt!

Denna veckan har jag varit rätt så effektiv och fått mycket gjort. Skönt, jag är expert på att skjuta upp jobbiga grejer. Hatar att ringa samtal osv. Det känns skönt nu i alla fall när jag kan sätta kryss över lite saker på min lista. Det viktigaste är att jag fått alla grejer till vårdbidraget inskickat. Läkaren skrev ett bra intyg som bekräftade min fyra sidors långa förklaring varför jag behöver vårdnadsbidrag. Det hade varit så skönt med lite extratillskott till den ansträngda ekonomin. Håller tummarna.

T har varit i skolan en dag och på praktiken två dagar. Det är en klart bättre vecka än de sista fyra. Sedan orkar hon inte ett enda dugg mer. Läxor, körkortsteori finns inte på kartan att göra. Samtidigt tänker jag att det får kvitta. Vet att jag inte ska pressa henne med det. Ta det lugnt bara. Igår när hon kom hem från praktiken vid halv 9 på kvällen var hon ovanligt pigg. Får se hur hon är när jag väcker henne om en stund. 

Annars har jag en fundering på om jag ska räkna hur många gånger på en dag hon säger något negativt. Jag vet inte om  jag orkar för det kommer bli så många gånger. Hon är just nu en så grym energitjuv. Det känns som bara jag tittar på henne så dräneras jag på energi. 

Idag är det i alla fall fredag och jag ska till storstaden för att luncha med en kär vän. I kväll ska jag och T gå på Insurgent. Mysig dag jag har framför mig, så idag ska inget negativt dra ner mig så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar