Besökpstoppen

Besökstoppen

torsdag 26 mars 2015

Tålamod

T: s kloka, snälla, omtänksamma, förvirrade läkare säger hela tiden till T och oss att vi måste ha tålamod. Ja, ja säger vi när vi är där. Det låter lätt som en plätt. Klart vi har tålamod. Det klarar vi! Sen kommer vi hem i vardagen och blir frustrerade och otåliga. Allt känns hopplöst och meningslöst. Inget händer. Funderat en del just på ordet tålamod och hittade den här förklaringen. 

"Tålamod betraktas av många som en moralisk eftertraktansvärd egenskap. Tålamod är förmågan att kunna utstå väntan, förseningar eller svårigheter med bibehållet lugn. En tålmodig person kan hantera yttre stress utan att hänfalla åt okontrollerade känslosvall. Inom vissa religioner framställs tålamod som en dygd det nämns både i Bibeln och i Koranen."

Nu ska jag vara tålmodig resten av dagen. Jag ska klara det!!


2 kommentarer:

  1. Jag avskyr att vara tålmodig....
    Många hälsningar A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, det är det värsta jag vet

      Radera