Besökpstoppen

Besökstoppen

fredag 9 januari 2015

Dans en fredag eftermiddag

Vet inte riktigt vad T sysslar med. Hon har  dansat och sjungit i vardagsrummet i över en halvtimma. Helt uppe i varv och glad. Jag ligger här i soffan och tittar på henne och ler. Samtidigt som jag ler och njuter av föreställningen går tankarna i spinn. Eftersom det finns bipolär med frågetecken kring henne ( hon medicinerar som att hon har det) börjar jag tänka hypomami. Jag slår de tankarna ur hågen och fortsätter njuta av hennes energi. 
Hon har klarat två dagar i skolan och ett skolmöte igår. Härligt! 
Hennes mentor tom kommenterade för mig efteråt att hon känns stabilare. På mötet som var ett bra möte bestämdes att T ska ha förminskad apl som det heter när man praktiserar på vård- och omsorgsprogrammet. Istället för 6 timmar ska hon ha 4. Jag tror det blir en bra lösning för henne som känns genomförbar. Syon hade aldrig träffat någon med 50% frånvaro som ändå inte låg back i några ämnen. Hon var mäkta imponerad. 

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Detta med dansen kan även vara anorexian,att bränna kalorier.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jo, jag vet men hon brukar inte vara så sprudlande när hon mår så att hon måste träna. Då är hon mer ångestfylld och inbunden.
      Kram

      Radera