Besökpstoppen

Besökstoppen

torsdag 15 januari 2015

Att fylla i MADRS-S

I morgon bär det iväg till Lund för att träffa läkare och behandlare. Det är en hel månad sen sist så det ska bli skönt tycker jag och även T verkar det som.
Han ville att vi skulle göra ett MADRS innan vi kom. Det är ett självskattningsprotokoll som mäter depression typ. T brukar vägra sånt. Har gjort det själv 2 ggr innan. Då har jag och mannen fyllt i var och en istället. De gånger T har gjort det har hon och jag legat i princip på samma poäng. Mannen lite lägre. 
Innan läggdags bad jag henne fylla i och hon satte igång. Ganska snart ville hon diskutera med mig om olika alternativ. Undrade hur jag tyckte utan att bli vrång och sur. Vi hade faktiskt en ganska avdramatiserad diskussion om hennes mående som var så skön att ha. Sen blev tyvärr poängen ganska hög vilket tyder på hur jobbigt hon har det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar