Besökpstoppen

Besökstoppen

lördag 3 januari 2015

Att själv ta frukost

Sitter och tittar på min dotter äter frukost. Hon ser rätt nöjd ut där hon sitter ätandes en halv bagel med smör och ost. Dricker lite juice. Hon har aldrig gillat frukost, inte ens som liten. Gillar inte yoggi och fil. När hon blev sjuk utrotades frukost ur hennes liv. Nuförtiden äter hon lite av det jag plockar fram till henne. Gör jag mannagrynsgröt äter hon knappt hälften. Gör jag en macka äter hon upp det i mitten. Gör jag fruktfat med vaniljkesella äter hon upp frukten. Ja, hennes frukost bygger på att jag fixar frukost och ställer fram. Annars äter hon inget. En 17 åring som mamma fixar frukost åt. Hur låter det egentligen? Hur har vi hamnat här?
Nu har hon i alla fall fixat macka och juice själv. Igår pratade hon om att det kanske hade varit gott med flingor. Hm, vad händer?
Funderar på om jag ska kommentera sensationen eller ej. Vet inte hur jag ska förhålla mig till det. Hur gör ni där ute? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar