Besökpstoppen

Besökstoppen

måndag 31 mars 2014

Jag ger upp

Att hjälpa någon som inte vill ha hjälp, att älska någon som inte vill bli älskad, att stötta någon som stöter bort en, att försöka vara positiv och stark när man aldrig får något tillbaka. Att när jag är ledsen och mår dåligt möts av hån och ironi. Att allt man säger misstolkas och feltolkas. Att försöka visa att livet är bra och värt att levas för en som pissar på en. Att försöka prata med någon som det inte går att prata med, att gripa efter halmstrån som inte finns och går av hela tiden. Att hitta rätt stig i skogen. Att tas föregiven hela tiden av någon som inte klarar sig utan en.
Som jag mår idag önskar jag ingen annan människa ska behöva uppleva. Idag funderar jag på om jag vill leva mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar