Besökpstoppen

Besökstoppen

onsdag 11 februari 2015

Lund igen

Idag var vi och träffade läkaren igen. Monica/ behandlaren var upptagen och det gjorde T lite besviken. Hon gillar Monica och även läkaren, och vill gärna att båda är med på samtalen. Hon tycker det blir mer bättre balans. Så hon började mötet med att sura. Satt som värsta ligisten första kvarten och svarade "vet inte" på alla frågor. Hon hade gjort MADRS innan vi åkte och det var 20 poäng den här gången, så lite bättre i alla fall. 
Vi fick henne att tina upp lite ju längre samtalet gick. Jag hade bestämt mig för att vara lite tuff mot henne idag. Hon vill gärna att medicinen ska göra henne frisk och så ska hon slippa att anstränga sig för övrigt. Jag lyckades få fram en hel del grejer som jag tycker hon behöver jobba med. Hon blev inte arg utan lyssnade. Sedan pratade vi kring psykologen. T sa att hon inte gillade henne och att hon verkade tycka att T inte hade några problem. T sa att hon ville ha hjälp med att komma på vad som var hennes problem. Jag fick igen sagt vad jag vill att T jobbar med. De hade som tur var hittat en man elller kvinna hon fick välja på. Hon brukar säga att hon gillar bättre killar, så hon valde killen som heter Matti. Hon är himla nöjd nu ikväll och känner sig lyssnad på. Skönt! Sa även att hon ska bli frisk innan Monica går i pension.
På hemvägen ventilerade hon igen varför psykologen inte hade tyckt hon hade problem. Vilka tankemonster denna psykolog fick igång i henne. Inte klokt!!
Vi åkte på shoppingrunda efter mötet och åt sallad på Espresso house. 


1 kommentar: