Besökpstoppen

Besökstoppen

måndag 23 februari 2015

Hopplöst

Idag har jag en sån dag då jag inte förstår hur T ska bli frisk och när jag längtar till mitt gamla liv ovanligt mycket.
Första dagen efter sportlovet idag och T har prov i vård och omsorg. Vi har pluggat på lagom mycket under lovet men viktigt att hon går dit och får provet gjort. Hon ska inte har mer hängande efter sig. Sur och otrevlig som vanligt när jag väcker henne. Hon mår inte bra. Ovanligt tänker mitt irriterade jag. Hon bränner tungan på den varma chokladens första zipp. Då gick det inte att dricka den mer. Mackan nyper hon bort några bitar och stoppar i munnen. Börjar måla upp dagens första mattelektion som ett oöverstigligt hinder. Hade hon bara sluppit den så hade hon orkat resten. Slår i dörrar och garderober. Ser svart ut i blicken.Okej, hon får slippa den. Brer en ny macka som hon bryter loss små bitar och äter väl till slut upp halva mackan kan jag uppskatta till efter att ha tittat på smulorna som ligger på tallriken. Tänker hur ska energin från dessa smulor få henne att orka en hel dag? Suck!!
Skjutsar henne till skolan, handlar på hemvägen. Går runt och letar efter saker som jag kan fresta henne med i affären. Är orolig över att hon just nu är ovanligt restriktiv med maten. Ovanligt hård mot sig själv. Vad är på gång?!

1 kommentar:

  1. Varför till skolan om hon inte äter upp smörgåsen?

    SvaraRadera