Besökpstoppen

Besökstoppen

onsdag 25 februari 2015

Det finns inte ett enda skit som är roligt längre

Helt okej dag som spårade ut ikväll. T har varit småkrasslig denna veckan. Vi har båda varit hemma och sett på längd VM och tagit det lugnt. Vid kvällsmaten började hon prata om mat som bygger upp imunförsvaret. Hm, alltid djupt vatten när hon drar igång sådana diskussioner och man inte är beredd. Hon är egentligen inte i form för att ta en sån diskussion idag. Jag säger att du har dåligt imunförsvar för du äter för lite och väger för lite. Kontring tillbaka. Det hade jag haft ändå. Jag var mycket sjuk innan jag blev sjuk. Pappa är mycket sjuk. Monologen fortsätter. Den var hon förberedd på. Diskussionen fortsätter men vet till slut inte vad vi diskuterar. Hon lyssnar inte på oss och vi mesar i våra argument för vi vill hålla husfred. Känner på oss att idag är gränsen för tunn. 
Jag lovar att kolla med om hon kan få träffa dietist. 
Hon har körlektion i morgon så vi tar en tur med bilen. Allt går kanon men plötsligt  hamnar vi i en korsning med lite uppför och en bil alldeles för tätt bakom. Panik och nära en olycka. Jag fick dra i handbromsen. Här går våra versioner isär om vad som hände, men jag lägger mig platt. Hon vill hem omedelbart. In på rummet. Nu har hon varit ute och skrikit på mig om att hon aldrig ska köra mer med mig. Det är helt okej för mig. Hon får köra med pappa som aldrig är hemma. 

Avslutar med att skrika att det inte finns något i hennes liv som är roligt längre. Det finns inget som gör henne glad. Att hon inte orkar tvinga sig när allt ändå bara går åt helvete. Varför anstränga sig?!hon kan lika gärna skita i skola, praktik. Allt!!! Sen stänger hon in sig igen och kvar sitter jag i soffan med en klump i magen. Får ringa läkaren i morgon. Ingen bra trend just nu

1 kommentar:

  1. Om hon uppför sig så,så kör inte med henne....du måste visa att det inte är ok med det uppförandet.

    SvaraRadera