Besökpstoppen

Besökstoppen

tisdag 21 april 2015

Myndig dotter

Ligger och pustar ut i soffan. Idag har T blivit myndig. Mycket märklig känsla som jag inte riktigt i praktiken förstått vad det kommer innebära för oss. Kommer det bli svårigheter i kämpandet för att göra T frisk? Det får tiden utvisa. När vår andra dotter fyllde 18 var det liksom inget speciellt mer än att 18 låter " gammalt" 

T och jag brakade loss igår kväll. Hon var egentligen arg på pojkvännen men tog ut det på mig. Det slutade med  att hon tyckte jag kunde dra åt pipsvängen och det gjorde jag genom att gå och lägga mig redan 23.00. Låg i sängen och vred på mig och somnade inte förrän vid halv 2, samma tid som natten innan. Natten innan det somnade jag vid halv 4, så sömnen är inte på topp just nu. 

Vi körde racet i morse i alla fall trots oviss status. Jag gjorde scones och vit chokladgratinerad frukt till frukost. Ställde även fram en näringsdryck på frukostbrickan också, tvekade en kort stund men beslutade mig för att den skulle vara med. Mannen tyckte att hon kommer flippa när hon ser all mat, ta bort lite. Nej!!!! Det ska med. Hon åt och åt, jag tittar åt alla möjliga håll för att inte stirra. 

Hon kom iväg till skolan och gjorde np i svenska. Det var strålande väder så jag förberedde picknick, vi åkte till havet och grillade korv. Hon åt 1 1/2 korv!!!!

Sjukgymnastbesök på eftermiddag. Hon pratar mycket med T om hennes enormt smala överkropp spm gör att hon har dålig hållning som leder till all huvudvärk, nack- och axelont. Hon pratade mat och sa att hon vill att T börjar träna där med henne men att det får hon bara göra om hon äter. Känner att T kanske kan tänka sig att lyssna på henne. 

Mer mat och tårta på kvällen. Jag mår riktigt illa nu och jag vet att T gör det också, men inget kräkande, det är jag säker på.
Sovmorgon i morgon och jag känner att jag mår ovanligt bra 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar