Besökpstoppen

Besökstoppen

måndag 6 april 2015

Ett annat liv

Minns det aktiva fotbollsliv som vi levde i 8 år T och jag idag av olika anledningar. Jag var tränare, lagledare, materialförvaltare och ställföreträdande mamma till ett 20-tal tjejer i två olika klubbar. När det var som intensivast la jag ner 15-16 timmar i veckan. Vi skapade många gemensamma minnen tillsammans, det vet jag eftersom tjejerna pratar om det än idag med längtan i rösten. De säger att det var den roligaste tiden i deras liv. Jag är stolt och glad över att ha bidragit till denna pusselbit i deras livspussel. 
På den tiden behövde jag inte tänka på vad jag skulle göra. Hann inte tänka på annat än laguppställningar och träningsupplägg. Det var så mycket lättare. Oh, vad jag saknar den tiden!!

2 kommentarer:

  1. Vet precis vad du skriver om:)
    Man är tränare, mamma och man får vara psykolog både till spelarna och föräldrarna😂
    Under vinterperioden har vi fritids hemma hos oss i Ystad där töserna kan fika, vila och byta om innan träningen på konstgräs.
    I helgen kom ett sms 02:30 från en av töserna....jag kan inte sova😬har ont i halsen.....
    Hm....som sagt tränare 24:00 timmar/dygn.😃⚽️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt och givande på så många sätt att ha med föreningsliv att göra. Som sagt, jag saknar den tiden, det kändes som man gjorde något bra då. Nu mest känner jag mig otillräcklig och misslyckad :(

      Radera