Besökpstoppen

Besökstoppen

lördag 15 augusti 2015

Läkarbesök

Den sympatiska läkaren med snälla blicken sitter bakom sitt skrivbord. Just nu är han stressad och irriterad eftersom datasystemet lagt ner. Han kommer inte åt något. Det är andra gången vi träffas och han har varit på semester. Han kommer nog inte ihåg mig. Vet inte att jag knappt kan sitta eftersom jag väntar på besked från CT röntgen. Jag hjälper honom på traven. Han har en hög med papper på skrivbordet och där ligger mitt svar. Jo, knölen sitter i lungan och den är 1 cm. Han förklarar att han ska ringa till lungläkaren i eftermiddag så jag snabbt kan komma dit. Skönt! Han lyckas komma snabbt in på datorn och ser att ett prov som handlar om reumatism visat positivt. Hm! Hög sänka, hm! Jag får remittera dig vidare där också. Gastroskopi behöver göras också men vi avvaktar det andra. Utslängd från datorsystemet igen. Han ger upp och ber om ursäkt, säger att vi får boka en ny tid snabbt

Min kropp verkar just nu leka rundor med mig. Går den bokstavligt sönder av stress? Ibland undrar jag?!

Idag börjar mina kollegor jobba efter sommarlovet. Det känns jobbigt att jag inte är där:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar