Besökpstoppen

Besökstoppen

fredag 17 juli 2015

Sova middag

Ligger i vår säng och lyssnar på T:s lugna andetag och kattens spinnande. Jag har precis vaknat efter en middagslur men T sover fortfarande. Jag gick och la mig efter vi kommit hem från Lund och läkaren och hon kom snabbt efter. Jag vill  också ligga här och vila med dig. 
Vi låg med våra mobiler en stund och sedan slocknade vi.  Mannen ligger nog och sover till Tour de france om jag känner honom rätt. När jag ligger här och lyssnar på hennes andetag känns hon så lugn och trygg, precis som hon inte har några problem. Tiden står stilla och allt är som vanligt för en stund. Ingen grå hinna över huden och en blick som ser ledsen och arg ut på samma gång.  När jag tittar på henne ser hon brunbränd och vacker ut. Min fantastiska T.

Idag gick vi upp tidigt eftersom vi skulle till läkaren i Lund. Vi lämnade Molle hos storasyster och åkte sen på mötet. Det var bara läkaren där eftersom M har semester. Det var ett helt okej möte, utan att vi pratade om allt för jobbiga/ djupa saker. Ganska slätstruket om jag ska vara helt ärlig. 

Efter mötet åkte vi hem till storasysters nya lägenhet och fikade. 

T ville köra hem och det innebar motorvägspåfarter och avancerad körning i 6 mil. Det gick alldeles galant!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar