Besökpstoppen

Besökstoppen

söndag 12 juli 2015

Får man ont i magen när man går upp i vikt?

Min unge har vägt samma siffra de senaste tre åren. Alla kompisar har fått former och kurvor medan hon ser ut som ett barn i kroppen. Hon är egentligen inte nöjd över det, vill ha bröst och rumpa. Kläder sitter inte så bra på henne när hon vid enstaka tillfällen försöker göra sig fin. Då blir hon arg och frustrerad. De senaste gångerna har hon vägrat väga sig hos läkaren, så just nu vet jag inte exakt vad hon väger utan ser mer på kläder och så att hon är sig lik.
Igår när vi stod och borstade tänderna efter att jag hämtat henne på en grillkväll hon sent om sido bestämt sig för att åka på en stund. Senaste veckan har hon även varit på pokerkväll med tjejkompisar.  Hon har mer ork och är ovanligt stabil. Vågar knappt skriva det. När vi stod på badrummet bad hon mig känna på hennes mage, bara en sån sak. Sen frågade hon om man fick ont i magen när man går upp i vikt. Om man blir svullen? Jag förklarade så gott jag kunde vad som händer med magen och varför den blir stor först. Hon lysande uppmärksamt. Jag frågar inte om hon gått upp i vikt. Rätt eller fel men tänkte att om hon i tysthet bestämt sig för att våga gå upp i vikt inte ska fokusera på det utan fokusera på positiva hälsoeffekter. Mer ork osv.
Känner mig förhoppningsfull...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar