Besökpstoppen

Besökstoppen

söndag 30 november 2014

Julskyltning

Jag hade taxijour igår kväll. Hade kontakt med dottern ett par ggr under kvällen. Hon verkade ha kul. Jag kände mig relativt lugn. Vid kvart över 12 skriver pojkvännen att han hämtar henne på festen så jag kan gå och sova. Jag ilsknar till tänker att nu ska han kontrollera henne och svarar att jag inte är så trygg med den lösningen med tanke på att han tidigare under dagen släppt av henne mitt på landsvägen när de blev osams. Han skrev något surt tillbaka. Jag försäkrade mig med T att allt var okej. Hon sa att egentligen inte men hon ville inte bråka mer idag med honom. Jag låg och kunde förstås inte somna förrän de kom hem. 
Gick ut i morse och tog en lång promenad längst med havet. Härligt och rogivande. Sedan bestämde vi oss för att åka till Malmö för att gå på julskyltning. T var ju dagen efter hungrig så hon ville ha kebab. Bra tyckte vi eftersom att gå på vanlig restaurang är bortkastade pengar med T. Har hänt många gånger att personal undrat vad det är för fel på maten spm hon bara petat i.
Hon petade i kebaben och blev förstås illamående efter 10 tuggor. Höll sig från att gå och kräkas. Mannen och jag åt upp våra portioner utan att påverkas av hennes illamående. Lång promenad i Malmö och riktigt mysigt att se allt julpynt. 
Nu har vi haft soffhäng, sett på Bridget Jones dagbok. T säger att hon börjar känna sig riktigt förkyld och hängig. Får se om det blir skola i morgon. Hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar