Besökpstoppen

Besökstoppen

torsdag 31 juli 2014

Aldrig mer ssripreparat

En vecka har gått sedan höjningen av ssri till 10 mg. Tyvärr hade hon blivit sämre igen. Superdupertrött, gäspar och sover. Enorm huvudvärk och mycket negativa känslor. Deppig. Det som för 2 veckor sedan var 12 poäng på madras, var nu 19 poäng. Nästan en fördubbling av hur hon mår. Inte alls bra. Därför fick hon omedelbart sluta med dessa tabletter och ska bara fortsätta med litiumet ett par veckor. Han trodde de negativa effekterna skulle sluta om ett par tre dagar. Hon var arg på mig och skällde. Sa att jag frös ut henne när hon inte åt i Stocholm. Anklagade mig för att aldrig be om förlåt. Ja, samma gamla visa var tillbaka igen helt enkelt. Våra två första dagar var jättebra i Stockholm men sen började hon strula med maten. Då blir jag direkt låg och konstig. Jag kan bara inte rå för det. Hon klarar inte det, när jag blir sån för då tycker hon jag är arg.
Så där sitter man med en läkare som man respekterar och liknar en idiot. Hoppas att han kan sålla och inte tro att hennes uppfattning alltid är 100%. Nu ska han ha semester i 2 veckor och vi ska träffa en annan läkare. Han tyckte det var superviktigt med tanke på hennes nuvarande mående. 
Frågan är nu varför hon inte tål ssri? Är vi tillbaka på bipolärspåret? Kan vara så. Men först måste vi få upp henne så att hennes liv fungerar innan vi går vidare och utreder säger han. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar