Besökpstoppen

Besökstoppen

tisdag 1 april 2014

Hemma på permission igen

Efter 2 dagar i Malmö är vi hemma över natten. Måndag var kaos eftersom att hon inte ville med och vi inte kom iväg förrän till klockan 2. Idag var hon seg och på dåligt humör när hon vaknade. Vid  klockan 10 skulle hon träffa psykologen för testning och det gick åt skogen. Hon flippade när han sa ADHD och att testet var på engelska. Sedan hade hon världens kval efteråt. Undrade pm jag trodde hon har adhd osv. Hon uttryckte att hon inte ville veta om hon hade det. Sen blev hon arg på mig för att jag sa att hon hade det, men jag sa inte det alls så men det var så hon tolkade det. Hon ville inte veta av mig och ringde till M. Nytt möte med läkare ordnades eftersom att nu ville hon hem igen. Vid den här tidpunkten tänkte jag att nu skiter vi i det här. Jag pallar inte den här känslomässiga centrifugen mer. Vill hon inte så vill hon inte. Vi kan inte tvinga henne. M och jag hade ett eget möte med läkare och Elise vilket var grymt bra. Vi fick lite att förhålla oss till. Det mötet var nog över en timme. Elise anser att T har en utvecklad ätstörning som förstör mycket.
Sen hämtade vi in T och vi kunde ha ett bra samtal, där hon kunde förklara hur hon känt sig under dagen och vad som blivit fel. Vi förklarade att vi inte tänkte tvinga henne mer utan hon fick välja helt själv. Hon sa då att det var inte så hemskt och att hon tänkte börja försöka samarbeta. Detta var det bästa möte vi har haft med vår dotter på evigheter. Lilla osäkra varelse, vad allt är jobbigt för dig. Jag älskar dig så!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar